Oma sivukokoelmani

Yrityksen profiili

Henkel perustettiin vuonna 1876. Ihmiset ympäri maailmaa luottavat Henkelin innovaatioithin tuotemerkkeihin ja teknologioihin. Tilikaudella 2016 yrityksen liikevaihto oli n 18.7 miljardia euroa ja oikaistu liikevoitto 3.2 miljardia euroa (oikaistu kertaluonteiset kulut / voitot ja uudelleenjärjestelykulut). DAX-30-indeksiin kirjatun yhtiön päätoimisto sijaitsee Sak- san Düsseldorfissa. Henkel työllistää yli 50 000 ihmistä, joista yli 80 prosenttia työskentelee Saksan ulkopuolella. Henkel onkin yksi Saksan kansainvälisimmistä yri- tyksistä.

Henkel Norden

Henkel ja sen tuotteet ovat olleet Suomen markkinoilla jo vuodesta 1930 lähtien, jolloin Henkel & Cie perustettiin Helsinkiin. Henkel on toiminut Pohjoismaissa jo yli 90 vuotta, ja sen tuotemerkit, jotka tunnetaan laadusta ja innovaatiosta, ovat sekä kuluttajien että ammattilaisten suosiossa.

Henkel toimii Pohjoismaissa kaikilla kolmella liiketoiminta-alueella. Henkel Nordenin pääkonttori sijaitsee Tukholmassa ja sillä on paikalliset toimistot Tanskassa ja Suomessa sekä kaksi tehdasta, jotka tuottavat uusimpia teknologioita edustavia liimatuotteita.

Kolme maailmanlaajuista liiketoimintayksikköä

Adhesive Technologies on maailman johtava kuluttajien, ammattilaisten sekä teollisuuden käyttöön tarkoitettujen liimatuotteiden, tiivisteiden ja pintakäsittelytuotteiden valmistaja. Henkel tarjoaa monenlaisia sovelluksia erilaisille kohderyhmille: kuluttajille, ammattilaisille ja te- ollisuudelle. Vuonna 2016 liiketoimintayksikön myynti oli 8,961 miljoonaa euroa, joka vastaa 48 prosenttia yrityksen kokonaismyynnistä.

Beauty Care -liiketoimintayksikön tuotteita on saatavana ympäri maailmaa. Beauty Care tunnetaan hiusväri-, muotoilu-, hiustenhoito-, ihonhoito-, vartalonhoito- ja suuhygienia-tuotemerkeistään. Se on myös yksi maailman johtavista kampaamotuotteiden toimittajista. Vuonna 2016 liiketoimintayksikön myynti oli 3,838 miljoonaa euroa, joka vastaa 20 prosenttia yrityksen kokonaismyynnistä.

Laundry & Home Care on aina ollut tärkeä osa Henkelin liiketoimintaa. Koko yrityksen menestystarina alkoi tämän liiketoiminta-alueen tuotteesta. Laundry Care –liiketoiminta- yksikkö tarjoaa teho- ja erikoispesuaineita, mutta myös huuhteluaineita, tahranpoistoaineita ja muita tekstiilien hoitotuotteita. Home Care -tuotevalikoimaan kuuluu käsi- ja konetiskiaineita, kylpyhuoneen ja WC:n puhdistusaineita sekä siivous-, lasinpuhdistus- ja erikoispuhdistusaineita. Joissakin maissa tarjoamme myös raikastimia ja hyönteistorjunta-aineita kotikäyttöön. Vuon- na 2016 Laundry & Home Care -liiketoimintayksikön myynti oli 5,795 miljoonaa euroa, joka vastaa 31 prosenttia yrityksen kokonaismyynnistä.

Yrityskultuuri

Koko Henkelin henkilöstöä yhdistää yrityksen tavoite toimia kestävän kehityksen arvojen mukaisesti, ja siihen sitoudutaan vakaumuksella. Haluamme luoda arvoa asiakkaillemme, kuluttajillemme, tiimeillemme, työntekijöillemme ja osakkeenomistajillemme sekä yhteiskunnille ja yhteisöille, joissa toimimme. Työntekijämme valjastavat aina työhön intonsa, ylpeytensä ja energiansa.

Yrityskulttuurimme, visiomme, tavoitteemme ja arvomme yhdistävät moninaista henkilökuntaamme ja muodostavat periaatteet kulttuuriselle viitekehykselle sekä linjauksille. Globaalisti sitovat toimintaohjeet on määritetty yritysohjeissamme. Nämä ohjeet johtavat työntekijöidemme toimintaa liiketoiminnan kaikilla alueilla ja kaikissa kulttuureissa.

Tarkoitus: Kestävien arvojen luominen.

Visio: Tarjoamme johtavia innovaatioita, tuotemerkkejä ja teknologioita.

Tavoite: Haluamme toimia maailmanlaajuisesti asiakkaidemme ja kuluttajiemme luotettavimpana yhteistyökumppanina, jolla on johtoasema kaikilla merkityksisillä markkinoilla ja kategorioissa. Teemme tämän intohimoisella tiimillä, jota yhdistävät yhteiset arvot.

Arvot: Asiakkaat ja kuluttajat, Työntekijämme, Taloudellinen kasvu, Kestävä kehitys, Perheyritys

Strategia

Muokkaamme tulevaisuuttamme selkeällä, pitkän aikavälin strategialla, joka perustuu tavoitteeseemme, visioomme ja arvoihimme.

Haluamme luoda kestävää, kannattavaa kasvua vuoteen 2020 mennessä ja siitä eteenpäin. Tämän saavuttamiseksi haluamme olla asiakaskeskeisempi, innovatiivisempi, ketterämpi ja digitaalisempi. Sen lisäksi tavoitteemme on edistää kestävää kehitystä kaikissa toiminnoissamme ja vahvistaa johtoasemaamme tulevaisuudessa.

Selvä neljään pääkohtaan perustuva strategia:

  • Kasvun edistäminen
  • Digitalisaation nopeuttaminen
  • Ketteryyden parantaminen
  • Kasvun rahoittaminen

3:04Min.

Corporate Video

Henkel in less than 4 minutes

19.9.2014

Katselukertaa:

Kuvat

Palvelut ja ladattavat tiedostot

Carole Scott Henkel Head of Corporate Communications (Denmark, Finland, Norway, Sweden, UK & Ireland)

Lisätiedot