Sybillen urapolku

Mitä ainutlaatuista Henkelillä työskentelyssä on?
Siitä lähtien, kun liityin, olen rakastanut työskentelyä ja johtamista monipuolisissa ja kansainvälisissä tiimeissä. Monenlaiset persoonallisuudet ja kulttuurit tekevät kokemuksesta niin hauskan ja palkitsevan. Itse asiassa olen tavannut joitain lähimmistä ystävistäni täällä ollessani. Uskon, että on tärkeää pysyä aina utelias ja avoin, jotta voit oppia ihmisiltä, joiden kanssa työskentelet joka päivä. On myös tärkeää, että vaikeuksia ei karkaa, vaan kohdata ne ennakoivasti.

Mistä urasi virstanpylväästä olet ylpein?
Uskon, että sinun on juhlittava pieniä, jokapäiväisiä saavutuksia yhtä paljon kuin suurempiakin: kuten ensimmäinen Palette Intensive Color Cream -tuotteeni, joka on Euroopan ykkösväribrändi, tai ensimmäinen uusi väribrändin lanseeraus Schwarzkopf Nectra Colorille vuonna 2014. Virusvideomme ”Rakkaus luo kauneutta” saavutti miljoona katselukertaa muutaman ensimmäisen päivän aikana. Se tuotettiin pienellä budjetilla ja otimme riskejä menemällä eri suuntaan, mutta se oli sen arvoista. Onnistuimme saamaan aikaan melkoisen vallankaappauksen ja saimme yli 19 miljoonaa katselukertaa. Päällimmäisenä kirsikkana oli, että jotkut melko tunnetut instituutiot valitsivat sen "romanttisimmaksi virusvideoksi".

Mikä oli suurin oppimisesi vaikuttajakampanjassa vuonna 2015?
Jälleen kerran ensimmäisten joukossa kokeileminen oli yhtä aikaa jännittävää ja haastavaa. Rakastan sitä tunnetta, että uskot projektiisi niin paljon, että olet valmis menemään ylimääräisen kilometrin ja siirtämään vuoria sen toteuttamiseksi. Tämä johtuu vain siitä, että uskaltaa olla erilainen ja ajattelee laatikon ulkopuolella. Tietenkin se vaatii myös joustavuutta ja itsemotivaatiota selviytyä mahdollisista takaiskuista tai epävarmuustekijöistä myös matkan varrella. Instagram syntyi tuolloin, eikä meillä silloin ollut paljon kokemusta tai suuria budjetteja got2b:lle. Tämä tarkoitti, että päätimme hyödyntää digitaalisuuden mahdollisuuksia ja yhdistää ne kuluttajien offline-kokemukseen luodaksemme ennennäkemättömän 360 asteen kampanjan kaikissa kosketuspisteissä.

Mikä on tärkein vinkkisi työn aloittajalle?
Hyödynnä matkan varrella saamasi mahdollisuudet, uskalla käyttää ääntäsi ja puhua. Älä koskaan pelkää. Pidä palautetta kasvun ja pohtimisen välineenä. Pysy utelias ja uskollinen itsellesi, kokeile ja hyväksy epäonnistumiset keinona kehittyä, oppia ja mennä eteenpäin. Muista myös pitää hauskaa samalla kun olet siinä! Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: rakasta sitä, jätä se tai muuta sitä.

Mihin haasteeseen haluat vastata seuraavaksi?
Oi, rakastan hyviä haasteita ja olen jo sellaisen keskellä. Olen iloinen, että voin hyödyntää monipuolista kokemustani ja taitojani, mutta opittavaa on vielä niin paljon. Uudessa roolissani olen "asuntoyrittäjä", jonka tehtävänä on kokeilla ja kuluttajillemme, murtaa seiniä löytääkseni uusia oivalluksia – se on paljon enemmän kuin seuraava tuoteinnovaatio tai tuotevalikoiman laajennus. Ajattelemme isosti, tutkimme mahdollisia palveluideoita ja pyrimme löytämään ja kehittämään uusia, skaalautuvia liiketoimintamalleja uusille kohteille kokemusvetoisessa maailmassa. On tärkeää olla mahdollisimman lähellä kuluttajia ja oppia heiltä – loppujen lopuksi olemme kaikki kuluttajia, eikö niin?